Tuesday, November 9, 2010

Selamat Bercinta Untuk Mendapat Cinta yang Maha Cinta Sahabatku!



Bismillah..

Segala puji bagi Allah yang maha cinta. Segala puji bagi Allah yang menciptakan cinta. Segala puji bagi Allah yang memberikan cinta. Segala puji bagi Allah yang melebarkan cintaNya untuk manusia saling mencintai dan dicintai sertai mencintaiNya.

Tulisan kali ini mungkin berunsur jiwang sedikit. Tengok pada tajuknya sahaja sudah tahu bukan? Serta panda yang comel.. Hoho!

Bukan apa, kali ini entri hamba agak emosi, syukur dan bermacam-macam lagi. Entahlah, mungkin sudah sampai masanya hamba telah sewel sedikit dek penangan anak-anak murid hamba yang memangnya happening-happening belaka.

Selamat Bercinta Untuk Mendapat Cinta Yang Maha Cinta. Itulah tajuk entri hamba kali ini. Hari ini hamba telah membuka blog-log yang hamba selalu singgah dan salah seorang pemilik blog itu pernah singgah di teratak hamba. Mungkin lebih daripada itu.

Salah seorang sahabat hamba, pemilik blog Pamiesz.com. Bila terbaca tulisan di blognya hamba agak tidak percaya, pertamanya dia dikenali sebagai seorang yang tidak pandai bermain cinta, senang ceritanya jenis lelaki takde hati nak pikir ke arah alam pernikahan lagi sebab dia agak gila-gila sedikit. Namun hari ini hamba agak terkejut dengan Jemputan Walimatul Urusnya. Pernikahan akan diadakan pada hari sabtu ini, 13 November.

Haih! Pamie! Bila ko tunang ni?? Haha...

Sebab itulah antara sebabnya hamba tidak percaya beliau ingin mendirikan rumah tangga. Namun semua ini kehendak Allah. Allah telah menemukan beliau dengan seorang wanita yang terbaik buatnya. Tahniah buat sahabat hamba, Muhammad Fahmi Muhamed Amin. Hamba doakan anda berbahagia abadan abada bersama pasangan anda, Zulfa.

Barakallahu lakuma wa baraka alaika wa jama'a bainakuma fil khair.. Ameen ya Rabb! Hamba doakan anda akan mencapai cintaNya dengan cinta anda.

Tahniah sekali lagi Ustaz Fahmi. Nanti aku datang aku sponsor gambo kawen ko ye! Tu pun kalo jadi! Hahaha....

Ok, Kita tinggalkan beliau dengan cintanya.

Tidak mudah untuk kita mencapai cintaNya dengan cinta kita. Jalannya penuh liku dan beduri. Jalan untuk menuju ke arah cintaNya selalu disertai dengan pelbagai ujian yang kekadang akan membuatkan kita tewas untuk menuju cintaNya.

CintaNya adalah cinta yang tiada bertepi. CintaNya apabila sudah meresapi terasa sangat indah, pada masa itu Cahaya Kasih akan sentiasa berada di dalam jiwa kita.

Kadang kita terlupa, dalam percintaan kita sesama manusia adakalanya boleh membawa kita bertemu dengan cinta Allah dan adakalanya jika tidak menjaganya akan membuatkan terasa jauh, bahkan lebih jauh dari cintaNya. Tetapi percayalah, selangkah kita rapat kepadaNya seribu langkah Dia merapati kita dengan CintaNya.

Kadangkala kita boleh melihat dengan mata kita sendiri, bagaimana cinta yang tidak bersandarkan cintaNya akan terkulai layu. Berapa ramai manusia hari ini yang mengalir airmatanya akibat cinta yang jauh dari Allah. Berapa ramai? Ops! Jangan kita cepat menuduh! Itu tidak bagus...

Hitungkan diri kita, seberapa rapat kita dengan Allah? Seberapa dekat kita dengan cintaNya? Berhargkah cinta kita pada nialaiNya? Adakah kita mulia di sisiNya? hitungkan diri kita saudara.. Jangan lekas menuding jari menuduh itu ini, mengata itu ini seperti kita adalah yang terbailk sedangkan mungkin dalam padanganNya kita dalah yang paling buruk sedangkan orang yang kita burukkan itu lebih rapat cintanya kepada cinta Allah.

Kita lihat, berapa ramai manusia yang mengalirkan airmatanya kerana Allah?

Carilah cintaNya!

Allahu a'lam..

P/S : Maafkan hamba kalau apa yang hamba tulis pada hari ini buat anda tidak faham. Biasalah, mood pening sebab terima banyak surat cinta daripada anak murid yang inginkan markah lebih. Cis!

P/S : Miss my Panda!

P/S : Tahniah buat Saudara Muhammad Fahmi Muhamed Amin dan pasangannya Zulfa Muhd Suhimi.

=)

1 Orang Bercakap:

wardah said...

subhanaAllah~x sangke ust fahmi sahabat penulis..ust fahmi mngajar di sekolah ana..salam ziarah dr ana..jemput ke blog ana yg biasa2 e2..wassalam..toxista