Sunday, August 19, 2012

Salam Idulfitri.

Bismillah.

Assalamualaikum.

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar! Walillahi al-Hamd.

Alhamdulillah. Hari ini sudah masuk satu syawal. Alhamdulillah., segala puji bagi Allah kerana telah memberikan kita sekali lagi peluang untuk terus hidup di muka buminya, menghirup udaranya, merayakan hari raya idulfitri bersama keluarga, isteri dan anak-anak tercinta, bagi yang dah kahwin la.

Bagi yang belum kahwin atau sedang bertunang, dengan famili masing-masing. Hoho.

Alhamdulillah, kita diberikan kesempatan untuk beribadah dengan hebat dan super pada ramadhan yang lepas. Di samping kita sibuk beribadah, ada saudara-saudara kita yang mati syahid hanya kerana mahu mendirikan solat sunat terawih, itu berlaku di Myanmar. Hebat bukan?

Hari ini, jangan lupa kepada saudara-saudara kita yang lain. Kita di sini bergembira, saudara kita di sana berperang, menegakkan haq, melawan kebatilan, menghapuskan kezaliman dan sebagainya. Jangan lupa pada mereka. Bantu mereka sekurang-kurangnya dengan doa. Doa adalah kekuatan orang mukmin.

Alhamdulillah. Hamba masih begini di syawal ini. Tiada baju baru. Hanya pakai jubah lama yang masih elok. Alhamdulillah, masih muat dan menandakan hamba masih lagi menten kacak dan hensem, Oh! Terima kasih Allah.

Alhamdulillah, tahun ini semua adik beradik beraya di rumah hamba. Meriah dengan bising anak-anak buah.

Alhamdulillah, tahun ini masih sama seperti tahun-tahun yang dulu. Serupa, tiada yang berbeza cuma tahun ini agak sibuk sedikit kerana mahu menyiapkan buah tangan yang pertama. Doakan semoga segalanya dipermudahkan.

Jangan lupa, selepas solat sunat idulfitri, jenguklah orang-orang yang sudah kembali lebih awal daripada kita. Sampaikan pahala al-Fatihah hamba untuk mereka. Semoga mereka mendapat manfaat.

Jangan lupa, sedekah, cari anak-anak yatim, orang fakir dan miskin, bantu mereka. Jangan lupa diri.

Akhir kalam, hamba, Mior Imran Hj Mior Burhanuddin mengucapkan selamat hari raya eidulfitri. Min al-Eid wa al-Faizeen. semoga  Allah menerima segala amalan kita . Eid mubarak.

Allahu a'lam.

P/S : Rindu.

P/S : Kerja.

0 Orang Bercakap: