Monday, October 17, 2011

Apa Mahuku?

Bismillah..

Segala puji bagi Allah tuhan mentadbir seluruh alam tanpa bantuan sesiapa. Segala puji bagi Allah tuhan yang menciptakan Adam dan Hawa dengan cinta. Segala puji bagi Allah tuhan yang menjadikan alam dalam masa enam hari. Segala puji bagi Allah, Segala puji bagi Allah dan sesungguhnya segala puji hanya layak bagi Allah.

Selawat dan salam ke atas junjungan baginda Muhammad SAW. Nabi yang terakhir menyampaikan sayariat daripadaNya. Selawat dan salam ke atas baginda Muhammad SAW yang menyebarkan islam dengan tidak kenal lelah. Selawat dan Salam ke atas baginda yang hingga akhir hayatnya tidak pernah melupaka kita dengan penuh rasa cinta.

Alhamdulillah..

Hari ini hamba menulis lagi. Sudah agak bosan melayan muka buku dan lagu-lagu yang ada dalam simpanan hamba. Manuskrip juga terperuk di dada desktop komputer riba ini. Entah bila akan datang ideanya. Mungkin sedang tidak kuat untuk mencari kekuatan. Aduhai, pening sungguh rasa hamba.

Tajuk di atas, adakah anda-anda memahaminya?

banyak perkara yang hamba mahukan dalam dunia ini. Mahu itu mahu ini. Jika disenaraikan mungkin tidak akan dapat ditunaikan kerana terlalu banyak yang hamba mahukan. Makanan? Sudah semestinya. Tapi jangan main-main, beberapa hari yang lepas hamba telah membuat pemeriksaan kesihatan untuk memasuki kolej, doktor di situ mendapati berat badan hamba turun sebanyak 8 kilogram dan tinggi hamba telah naik 2 inci menjadikan tinggi hamba sebanyak 175cm. Tinggi bukan? Hoho!

Baik, kembali kepada tajuk? Apa mahu ku? Tanpa banyak lagi bicara hamba akan senaraikan apa yang hamba mahukan.

1. Hamba mahu menjadi seorang hamlatul quran yang baik.

2. Hamba tidak mahu menjadi seorang yang menyebarkan Islam dengan harapan akan membawa satu perubahan besar, tetapi hamba mahu menjadi penyebar agama Islam yang membawa banyak perubahan dengan sedikit demi sedikit.

3. Hamba mahu menjadi seorang penulis yang berjaya. Hamba mahu setiap kali pembaca membaca tulisan hamba, mereka akan merasai, menghayati dan berfikir tentang apa yang hamba tuliskan. Hamba mahu menyebarkan islam melalui seni penulisan.

4. Hamba mahu menjadi perintis kepada Islamic Photography. Hamba mahu menyebarkan islam melalui keindahan seni fotografi yang indah.

5. Hamba mahu memiliki keluarga yang hidupnya bahagia dan indah. Bersama-sama mencipta biah solehah dalam keluarga dan rumahtangga. Hamba yakin dan percaya bahawa kemahuan hamba nombor lima ini mungkin lambat atau tidak dapat hamba capai. Kerana apa? Abaikan. Hoho!

Itu antaranya yang hamba mahukan.

Hamba tidak mahu tulis panjang-panjang. Sudah asr dan hamba mahu berjumpa dengan Tuan Punya Dunia. Anda semua sudah?

Sekadar ini coretan yang hamba mahu kongsikan. Kalau tak suka tak apa. Jangan baca sebab hamba tak suruh baca. Lagipun blog hamba bukan ada orang nak datang lawat dan baca. Kan? Kan? Hoho!

Allahu a'lam.

0 Orang Bercakap: