Thursday, May 19, 2011

Selamat Hari Jadi Buat Hamba Yang ke 23. (Masih kiut lagi)

Bismillah..

Segala puji bagi Allah yang telah menciptakan alam. Segala puji bagi Allah yang telah memberikan nafas baru pada kita. Segala puji bagi Allah yang telah memberikan kita rezeki, hadiah dan cintaNya pada kita tanpa henti-henti. Sesungguhnya segala puji bagi Allah..

Alhamdulillah, hari ini 19/05/2011, genaplah umur hamba sebanyak 23. Kalo nak kira dengan jari dah terlebih tiga jari dah. Hehe.. Alhamdulillah. Sepanjang 23 tahun hamba menghirup udara ini secara percuma. Selama 23 tahun ini hamba makan dari rezkiNya. Selama 23 tahun ini hamba menerima rezkiNya dan selama 23 tahun ini juga, bermacam-macam pengalaman telah hamba lalui. Ada yang sedih, ada yang gembira, ada yang mendatangkan kemarahan, ada yang mendatangkan kemurungan, ada yang mendatangkan suka. Segalanya ada.

Terima kasih Allah atas pemberian yang tidak terhingga ini.

Selama 23 tahun ini, hamba telah bertemu dengan berbagai insan. Ada yang datang, ada yang pergi. Ada yang lenyap kemudian timbul semula. Ada yang pergi, tidak kembali. Ada yang pergi, meninggalkan diri. Ada yang datang bagi chipsmore pastu mintak bayaran. Dey! itu bukan bagi, tu jual namanya. Baik tak payah bagi.. Cit!

Terlalu banyak yang hamba lalui selama 23 tahun ini. Terlalu banyak memori yang telah hamba simpan di dalam kotak fikiran hamba. Terlalu banyak kenangan yang hamba simpan, jauh di lubuk hati hamba. Terlalu banyak yang hamba lalui selama 23 tahun ini. Umur yang benar-benar berharga bagi seorang hamba seperti hamba yang lemah dan hina di samping hamba-hambaNya yang lain.

Terima kasih Allah atas pemberian umur ini.

Selama 23 tahun ini, hamba telah Allah berikan peluang untuk bertemu dengan seorang insan yang benar-benar telah berjaya menyentuh jiwa hamba. Benar-benar berjaya melembutkan jiwa hamba. Terima kasih wahai Allah yang maha pemurah kerna menemukan hamba dengan dia walaupun tidak lama. Walau terasa kekesalan, namun ia tiada guna lagi keran semuanya telah berlalu. Kadangkala kita harus lakukan kesilapan agar dengan silap itu kepada kita terhantuk lalu bangkit dari mimpi-mimpi yang lalai. Agar dengan kita melakukan kesilapan kita akan sedar yang Allah sebenarnya menegurkan kita yang sudah jauh tersasar dari cintaNya. Begitulah Allah mengajar kita. Dia adalah satu anugerah Allah yang sebenarnya telah hamba siakan. Subhanallah. Semoga Allah merahmati beliau. Semoga ada Nur di jiwa hamba yang tidak akan padam selamanya.

Terima kasih Allah kerna memberikan hadiah itu.

Selama 23 tahun ini, berbagai onak dan duri ditempuhi. Berbagai cabaran dan ujian telah hamba lalui. Selama 23 tahun ini hamba tidak pernah menyesal menjadi hamba walaupun entah di mana pandangan Allah pada hamba. Hamba tidak pernah menyesal menjadi hamba kerana walaupun di dalam saat-saat sedih, hadir Allah menyambut tangan hamba.

Terima Kasih Allah yang maha penyayang.

Selama 23 tahun ini, Abah ummi hamba tidak pernah merungut. Terima kasih Allah atas hadiah yang tidak akan ada gantinya.

Terima Kasih Allah.

Selama 23 tahun ini, ada hadiah yang sangat bermakna buat hamba. Pada hari ini akan ditayangkan Nur Kasih The Movie yang mana akan ditayangkan di pawagam-pawagam seluruh Malaysia dan hamba tidak akan pergi menontonnya di pawagam bahkan hamba akan tunggu DVD aslinya keluar. Dan selama 23 tahun ini, Insyaallah pada 6hb Jun ini hamba akan mendaftarkan diri hamba di Kolej Universiti Insaniah (KUIN)di Alor Star, Kedah, dalam bidang yang sama dengan diploma hamba.

Terima Kasih Allah atas hadiah ini. =)

Terima Kasih Allah...


Allahu a'lam..

P/S : Hamba akan tetap ingat kalam ini : "Yela.. Kita ni ngaji tak tinggi. Tak macam dia, ngaji tinggi. Sapela kita ni..." Ketahuilah, walau kamu belajar tak tinggi, tapi akhlakmu lebih indah dan tinggi dari hamba. Hamba bangga dengan kamu dan semoga Allah merahmatimu selalu. =)

P/S : Hamba akan tetap ingat kalam ini : Bertukar! Hoho...

P/S : Cahaya.. Kamu penuh dengan keikhlasan.

P/S : Hamba masih lagi kiut walaupun berumur 23 tahun. Hoho... Hensem gitu! Ahaks!

0 Orang Bercakap: