Monday, March 15, 2010

Post Yang Ke 200 Dan Selamat Pengantin Baru

Selamat Pengantin Baru Ust Ahmad Bukharie dan Ustazah Rabitah Nurhara.





Bismillah..

Ini entri yang ke 200 dan hamba ingin mengucapkan selamat pengantin baru kepada pasangan Ahmad Bukharie dan Rabitah Nurhara. (Maafle kalo hamba silap nama pengantin pompan ni.)

Berkenaan dengan post, biasa blogger-blogger akan menghebahkan jika mereka sudah menulis atau mengcopy paste sebanyak 100 artikel. Tapi hari tu hamba terlupa dan tak layan kalau setakat 100. JAdi disebabkan hamba tak layan artikel yang sikit-sikit ni hamba terus lajakkan sampai 200, barulah gempaq kata orang Togo. Hahaha....

Jadi bagi blogger-blogger baru, teruskan usaha anda untuk menulis lagi dan lagi dan lagi dan lagi. Jangan pernah ada rasa jemu untuk menulis kerna dengan menulislah segala idea-idea kita yang bernas akan otomatis terkeluar dan ia mengilap bakat menulis dalam diri kita sambil ia membaiki bahasa kita di dalam penulisan.

Selamat pengantin baru hamba ucapkan kepada sahabat dan sahabiah hamba iaitu Ust Ahmad Bukharie dan pasangannya iaitu Ustazah Rabitah Nurhara. Kedua-dua mereka adalah Hafizatul Quran dan hamba amat berbangga dengan mereka kerana mereka mendirikan rumah tangga dalam usia yang muda. Ust Ahmad Bukharie berumur 23 tahun ini. Alhamdulillah, Allah memperkuatkan langkah mereka untuk bersatu dalam rahmatNya dan bertemu dalam kasih sayangNya. Hamba doakan moga masjid yang mereka bina akan sentiasa terisi seperti mana orang-orang yang sedang beriktikaf di masjid. Hamba doakan moga kalian akan selalu berada di bawah payung Allah dan selalu dikurniakan kebahagiaan di dunia dan akhirat. Hamba doakan agar mereka akan bersatu lagi di dalam akhirat yang kekal abadi. Hamba doakan agar cinta mereka akan selalu membawa mereka ke jalan yang diredhai. Hamba doakan agar hari-hari yang mereka lalui akan menjadi pengantin yang selalu baru.





Ameen ya rabb.


Allahu a'lam....

0 Orang Bercakap: