Friday, March 12, 2010

Perhatian Kepada Pelajar Yang Baru Ambil Keputusan SPM Semalam!



Bismillah..

Kepada student yang baru sahaja ambil keputusan SPM semalam, tahniah hamba ucapkan. Tak kiralah berapa sahaja yang anda dapat, apa yang penting anda semua sudah berusaha sebaik mungkin dan melakukan yang terbaik di dalam dewan peperiksaan itu.

Sebaiknya anda harus berterima kasih kepada orang tua anda yakni ibu bapa anda kerana telah bersusah payah menyekolahkan anda dan memberi anda makan serta didikan yang baik sehingga mendapat keputusan yang baik dalam peperiksaan itu.

Peluk mereka.

Kucup pipi atau dahi mereka.

Itu adalah tanda penghargaan anda kepada mereka selama mereka masih di ada di sisi anda. Balas jasa mereka yang telah mereka lakukan untuk anda.

Keputusan SPM yang anda dapat itu juga menandakan anda adalah orang yang bijak. Tak kira berapa yang anda dapat, anda tetap bijak! Anda tetap hebat dan anda tetap cerdik.

Bagi student SPM yang lulus cemerlang dengan A1 yang terkangkang, sujud syukur anda kepada Allah adalah satu tanda bahawa anda seorang hamba yang benar-benar tahu erti syukur. Bagi yang mendapat keputusan SPM yang biasa-biasa, anda juga harus sujud syukur bagi melambangkan anda bersyukur dengan apa yang anda dapat.

Sujudlah anda sebagai lambang anda seorang hamba yang bersyukur!

Firman Allah dalam quran yang bermaksud :

"Jika kamu bersyukur maka Aku akan tambahkannya lagi.."

Allahu a'lam.

0 Orang Bercakap: