Sunday, January 24, 2010

Hikayat Si Kurang Cerah, Menaip Kertas Kerja dan Novel Ketiga Yang Mungkin Akan Ditolak lagi Serta Buat Kawan-Kawan Sekolah Rendah Dulu.





Bismillah..

Hari ini hari ahad. Yela, takkanlah hari ini hari isnin kot kan? Jadi hari ahad ni nak tido je keje.

Hoi...!! Jangan nak tido je keje. Buat kertas kerja tu. Bulan depan nak kena hantar. Jangan malas! Ketuk kepala kang! Jangan nak ngada-ngada ok?

Ok-oklah. Balik kepada tajuk. Siapa pula yang si kurang cerah itu? Lah... Siapa lagi kalo bukan hamba? Hambalah orangnye. Kenapa kurang cerah? Yela...Dah hamba dilahirkan ke atas dunia ni dengan kulit yang cerah lalu mengikut hikayat bonda hamba, hamba banyak sangat main panas kat luar rumah, lalu kesan daripada pancaran ultra ungu itu telah membuat kulit hamba menjadi kurang cerah. Tapi hamba peduli hape? Si Obama yang kurang cerah tu pun jadi Presiden US gak kan? Iklan rokok Perilys dulu pun cakap "Hitam itu emas" kan? So, hamba peduli pe? Hamba bangga hamba kurang cerah. Tapi kan, ada sorang Ustaz hamba kat sini dia panggil hamba dengan nama Menteri Besar Perak yang sekarang ni? Ada rupa ke hamba dengan dia? Rasanya hamba lagi hensem dari dia.

Ah! Peduli pe hamba. Hamba tetap hensem. Hoho~

Hamba minta maaf sebab dah lama tak merapu kat blog Imranulkhalis. Al-maklumlah, hamba sekarang sedang sibuk menaip kertas kerja. Tak lama lagi hamba akan jadi doktor sebab hamba menulis kertas kerja tentang sains dan al-quran, kajian terhadap perubatan. Jadi selepas ini anda semua kena panggil hamba dengan nama Dr. Imranulkhalis. Siapa yang memberi tauliah kepada hamba untuk menjadi doktor?

Warghhh!!! Nak jadi doktor kena ada tauliah ke? Betul ni.. Hamba tak tahu.

Dalam sela kesibukan hamba menulis kertas kerja ini, hamba juga sedang perasan sibuk untuk menulis manuskrip ketiga hamba. Berdasarkan novel Di Bawah Lindungan Kaabah, hamba menulis dengan berlatarkan kota Makkah sekitar tahun 2006/2007.

Poyo kan hamba? Ada macam Pocoyo tak? Hoho~ lagi..

Dan juga kepada rakan-rakan hamba yang dahulunya bersekolah di Sekolah Rendah Iskandar Shah, Parit Perak. Hamba rindu pada kamu semua. Dah lama hamba kita tidak bertemu. Kalau bertemu sekalipun mesti menjadi malu-malu kambing dan malu-malu biawak. Aduhai... Sangat rindu dengan keadaan di Sekolah rendah dulu. Kena pukul dengan cikgu, kantoi bawak yoyo kat sekolah... Hahaha...

Aduhai.. Maaflah jika apa yang hamba tulis buat and tak paham sebab hamba rasa hamba pun tak berapa paham dengan apa yang hamba tulis. Maafkan hamba. Hoho~

Jom Solat Asar...

Allahu a'lam...

0 Orang Bercakap: