Thursday, August 13, 2009

Dia Pergi Dijemput Ilahi..

Bismillah...

Alhamdulillah diucapkan kepada pencipta alam ini.Segala puji bagi tuhan kerna masih lagi memberi nafas.Terima kasih kepada Allah kerna masih lagi menyayangi kita dengan diberikan nyawa.Terima kasih kepada Allah kerna dihidupkan kita dengan kasih sayangNya.

Maafkan hamba yang selalu alpa ini.Sudah lama jari jemari ini tidak menari rancak di atas papan kekunci yang dipanggil keyboard dalam bahasa penjajahnya.Agak lama juga mutiara kalam dari Imam Nawawi dalam sebuah kitabnya yang dipanggil At-Tibyan Fi Adabi Hamalatil Quran tidak dapat diupdate dalam blog Imranulkhalis ini.Maafkan kekurangan hamba ini kerna sentiasa leka dalam urusan dunia ini.Sungguh..!!Maafkan hamba.Walaupun hanya beberapa kerat sahaja pengunjung blog Imranulkhalis ini namun pasti masih ada beberapa kerat pengunjung yang senantiasa menantikan update dari ana.

Sekali lagi...Maafkan ana.

Pertama sekali,sejak akhir-akhir ini kita dikejutkan dengan beberapa kematian.Antaranya kematian pengarah yang(mungkin) dalam setiap filemnya sentiasa menunjukkan sikap perpaduan di negara Malaysia itu.Beliau ialah Allahyarhamah Yasmin Ahmad yang mana pemergiannya meninggalkan kesan yang paling mendalam.Daripada kesedihannya sehinggalah kontroversinya.Sesungguhnya kita ini pinjaman.Kita milik Allah.

Seterusnya,pada hari ini satu virus yang kita kenali sebagai virus H1N1.Kononnya virus ini dikatakan datanngnya dari seekor binatang yang disebut haram yang disebut dalam al-quran,iaitu ba alif ba ya(eja sendirik!)Sampai ke saat ini virus tersebut yang datangnya dari luar negara telah meragut lebih dari 40 nyawa.Sesungguhya kita ini pinjaman.Kita milik Allah.

Hari isnin yang lalu,kami para jemaah di Masjid Taman Kledang Jaya,Silibin,Ipoh Perak telah kehilangan seorang yang kami sayangi.Beliau ialah Tuan Haji Yunus Bin Abdul Hamid.Beliau meninggal selepas asar.Moga Beliau ditempatkan bersama orang yang soleh.

seterusnya hari ini,hari khamis 13/08/09 negara kita dikejutkan dengan kehilangan seorang permata dalam industri dakwah alternatif atau nasyid.Beliau ialah Allahyarham Al-Fadhil Ustaz Mohd Asri bin Ibrahim atau lebih dikenali sebagai Ust Asri Rabbani.Beliau yang sedang menjalani rakaman program Syahadah di RTM, rebah, dipercayai akibat serangan jantung. Ustaz Asri Ibrahim dibawa ke Hospital Pantai dan diisytiharkan meninggal dunia di situ.


Kehilangan Ustaz Asri Ibrahim amat dirasa kerana beliau dan nasyidnya di dalam kumpulan Nadamurni dan kemudiannya Rabbani, telah saya dampingi semenjak di usia kecil. Nasyidnya, zikirnya, doanya, malah tazkirah dan nasihatnya, adalah peneman diri dalam kehidupan dan perjuangan. Moga segalanya menjadi amal kebaikan peneman diri beliau dalam kembara pergi tak kembali itu.

Seterusnya,ana masih lagi di dalam pembikinan menulis sebuah novel.Jadi harapnya novel itu dapat disiapkan hujung tahun ini.Moga Allah sentiasa memberi kekuatan untuk ana menyiapkan sebuah novel yang secara tidak langsung memberi pendekatan islami dan secara tidak langsung ana dapat dapat berdakwah dalam menyampaikan agama islam.Moga usaha ini dikira sebagai jihad di jalan Allah.

Moga bertemu lagi..

Allahu a'lam....

1 Orang Bercakap:

is selamba said...

innalillahi wa inna ilaihi raji'un.

pak yunus tu pak sedara aku..

ust asri tlah membawa nasyid ke peringkat y tinggi sehinngakan anak2 muda mgenali irama nasyid..