Tuesday, April 21, 2009

Kalam Pertama Selepas Menyepi Sekian Lama

Bismillah Walhamdulillah...

Alhamdulillahi rabbil alamin Wassolatu wassalamu ala Rasulillah.

Alhamdulillah,hari ni kita diberikan lgi nafas yang baru,jiwa yang baru,diri yang baru,akal yang baru dan segala yang baru selepas seharian berperang dengan sesuatu yang amat sukar dalam hari kita.Tidak kira apakah pekerjaan itu sama ada mengecat langit,mengepam tayar keretapi ataupun menghafal quran.

Alhamdulillah setelah penat seharian kita bekerja keras,membanting tulang namun akhirnya Allah swt menciptakan malam untuk hambaNya berehat meleraikan segala lelah dan kusut yang tertanam di jiwa tiap insan yang bergelar Manusia.

Dan alhamdulillah dirafa'kan kepada tuhan sekelian alam kerana membenarkan ana dan juga anda semua untuk memberikan nikmat yang tidak perlu dibayar yakni nikmat oksigen yang tidak memerlukan kita pergi ke kaunter-kaunter perkhidmatan cukai untuk membayar tiap sedutan udara segar yang kita hirup.

Hmm..Hari ni sebenarnya ana sedikit dalam keadaan tekanan sebab dah dapat result exam sem 4 haritu..Adeh.....Macam mana ye nak gambarkan ekspresi yang dirasaka dalam hati ni ye?Teruk sangat rasanya sem lepas ni.Dapat ciput je....Nak cakap segan plak kan??Hmm....Mana gamaknye silap ana ye?

Sambil tersandar memikirkan kesilapan itu,tangan kanan memegang secawan kopi sejuk yang entah bila punya.Macam sedap....Telan je la...Janji nampak macam "aku dalam blues"..Haha!!(Jiwa kacau)

Syafawi dengan Tahriri ana dapat 0.00.Hebat bukan??

Apa agaknya gambaran anda kalau dapat 0.00 tu?Mesti cakap ana ni tak study..Uishh!!!Study tu.Macam nak pecah otak Murajaah.(Hehe)

Hmm..Mungkin juga silap ana sebab banyak main masa sem 4 tu.Banyak tido.Mungkin tu antara faktor utama kekantoian ini..Oh!

Aduhai....Betapa sedihnya jiwa seorang yang kantoi(nyanyi macam lagu sepi seorang perindu)

Baik,seterusnya..Ana sebenarnya dah menceburkan diri dalam group kat friendster.Group ni dinamakan group anti Kapel...Ops!!Sabor,bukan ana membenci kapel,jua bukan ana menyokong kapel,cuma mahu berusaha kepada mereka yang anti kapel supaya tidak membenci atau anti kepada golongon ini.Sebabnya?Sebab mereka adalah manusia dan mereka perlukan pertolongan oleh orang-orang yang cukup ilmunya.(ana x cukup ilmu..Oh!)

Hmm....Kesian sebenarnya bila melihat para POLIS CINTA ni berdakwah..Kesian juga yang terkena dakwah mereka ni.Ana bukan mengutuk,mengecam,mengugut atau sebaliknya cuma menyatakan kekasihanan ana kepada mereka.

Aiseh...Ana x cukup masa nak tulis panjang-panjang ni.Kitab Tibyan pun tak habis lagi.Insyaallah kalau ada waktu yang diizinkan oleh Allah,ana akan update.Minta maaf ye!!

Jazakallah...

0 Orang Bercakap: