Wednesday, August 6, 2008

Maaf ye semua...


Assalamualaikum sahabat-sahabat dan teman-teman yang selalu lawat blog ana.Moga anda semua di bawah rahmat naungan Ilahi.Semoga Allah SWT memberkati kehidupan anda sekelian..juga,moga Allah tetapkan hati-hati kita ini di dalam AddinNya Al-Islam.moga Allah juga selalu memberikan IrsyadNya dan HidayahNya kepada kita..semoga juga Allah meletakkan kita bersama para solehin...
Maafkan ana sebab tak update blog ana ni....lama sgt tak update blog ni.lagi2 ana tak update kitab At Tibyan Fi Adabi Hamlatil Quran..lama sgt.hehehe..maaf ye teman2 sume..ana buat masa ni sibuk sikit.byk update kisah2 biasa je...kisah kehidupan seharian,jenaka,kisah2 serikandi islam..insyaallah ada waktu dan peluang ana update tentang pengajian ana dalam kitab At Tibyan Fi adabi Hamalatil Quran.
Insyallah..doakan ana ye..
insyallah ada peluang lagi ana akan selitkan sedikit siri2 sirah yang agak penting utk kehidupan seharian kita sebagai muslim dan muslimah juga sebagai khalifah allah taala di muka bumi ini...
kita pun baru je menyambut peristiwa Isra' dan Mi'raj.dimana sewaktu nabi (SAW) di israkkan,baginda antaranya telah menrima amalan yg wajib seperti yg kita tahu iaitu solat.solat sgt penting dalam hidup kita sebagai seorang islam kerna Nabi (SAW) dalam hadisnya yg lebih kurang bermaksud "solat membezakan antara islam dan kafir"..
(kalo ana silap betulkan ana ye?)
juga dalam hadisnya yg lain Nabi menegaskan bahawa solat itu adalah tiang agama,barangsiapa mengerjakan solat maka dia mendirikan agama.manakala jika tidak mendirikan maka dia telah menghancurkan agamanya..byk fakta yg mengatakan kelebihan dan kebaikan solat.
hmm...ana peringatkan diri ana dan juga sahabt2 di sana.
erm...kalau nak diikutkan byk lagi yang ana ingin bincangkan di sini..tapi waktu membataskan ana utk menulis..
Insyallah,jika ada peluang ana akan menulis lagu beberapa perkara yg boleh kita kongsikan bersama...
Ma'as Salamah..
Wassalam......

0 Orang Bercakap: